صدای پای زندگی











{سپتامبر 23, 2009}   در جستجوى آرامش

در جستجوى آرامش

يـكـى از ويـژگـيـهاى خواسته هاى انسان اين است كه محدود به مرز و منتهى به كرانه اى نمى شـود. گـرايـشـات انـسان در هيچ افقى به پايان نمى رسد، در قلمرو قدرت و شهرت به هيچ مرتبه اى قناعت نمى كند و در زمينه ثروت و شهوت به مرز و حدى كفايت نخواهد كرد .
از طـرفـى دنـيـا و دارايـيهاى جهان مادى از هر جهت محدود و اندكند و در همين اندك نيز همه انسانها سـهـم و نـصـيـب دارنـد. انـسـان آكـنـده از نـيـاز و سرشار از گرايشات نامحدود، در پى ارضا و برآوردن خواستهايش ، به تلاش و تكاپو مى افتد و شبانه روز به كار مى پردازد، اما هرچه مـى يـابد او را قانع نمى كند. اگر قدرت فرعون را به دستش دهند و ثروت قارون را در كفش نـهـنـد، شـعـله هـاى افـزون خـواهـيش فروكش نخواهد كرد و به همين جهت با دلى نگران و خاطرى پـريـشـان بـه دستاوردهاى محدود و فناپذيرش نگريسته و اين نگرانى جانش را بى تاب مى سازد و فرآيند تلاش و تكاپو و زندگيش ، دلهره و اضطراب مى گردد.
آنـگـاه آرام مـى گـيـرد كـه بـه خـداى جـهـان آفـريـن ، داراى هـمـه صـفـات كمال ، قادر مطلق ، دانا به هرچيز و زمامدار همه چيز ارتباط برقرار كند و خواسته هاى بيكران خـود را دراو بـيـابـد. در پـيـونـد با كمال مطلق است كه انسان آرامش واقعى يافته و از دلهره و اضطراب رهايى مى يابد:
((اَلا بِذِكْرِ اللّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ))
آگاه باشيد به ياد خداست كه دلها آرامش مى يابد.

http://mashgasheghi.blogfa.com/post-2903.aspx



بیان دیدگاه

et cetera